Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informatické vzdělávání na středních školách s ohledem na potřeby vysokých škol
Vošický, Jan ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informatickým vzděláváním v České republice, a to zejména na středních školách, které nejsou zaměřené na informatické vzdělávání. Jedním z cílů je analýza informatického vzdělávání na středních školách. To úzce souvisí s návrhem legislativních dokumentů vydaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (např. Národní program vzdělávání, Rámcové vzdělávací programy, aj.), kterými se bude práce zabývat taktéž. Dalším cílem je shrnutí požadavků vysokých škol na studenty v oblasti informatiky, což představuje určitý rámec znalostí, které by student měl ovládat, aby se bezproblémově zapojil do vysokoškolského studia. Hlavním cílem práce je analýza a porovnání úrovně výuky informatiky na středních školách s informatickými požadavky vysokých škol, se kterými se každý nastávající student vysoké školy setká. Rád bych poukázal na jejich asymetrii a nesoulad. Vlastní analýza a následné porovnání se opírá o reálná data získaná z dotazníkového šetření. Ve většině škol došlo i k osobním návštěvám. Výsledky analýzy a porovnání by měly vést k zamítnutí/přijmutí hypotézy, že informatické vzdělávání na středních školách nedosahuje potřebné úrovně pro bezproblémový přechod na vysokoškolský systém, a dále k vyvození doporučení a návrhů pro zlepšení situace v oblasti výuky informatiky na středních školách. Jelikož se práce zabývá školstvím, dojde také k zmapování tzv. Informatického prostředí, ve kterém se odehrává většina činností spojená se studiem.
Informatické vzdělávání na středních školách zaměřených na informatiku
Kopřiva, Pavel ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem mé práce je popsat vývoj informatického vzdělávání na středních školách v České republice, který není popsán v žádných knihách, nýbrž jsme schopni jej zjistit, a to především díky pamětníkům, kteří v době vzniku informatického vzdělávání stáli v čele středních škol nebo se přímo vývoje informatického vzdělání zúčastnili. Dalším cílem je v krátkosti shrnout látku, která se v současné době probírá na středních školách a oborech, které jsou zaměřeny na Informatiku a to jednak z širšího pohledu pomocí Rámcového vzdělávacího programu a následně konkrétně a úzce pomocí současných učebnic Informatiky pro střední školy. Jednou ze stěžejních částí mé bakalářské práce bude dotazování studentů středních škol, a to jak se zaměřením, tak i bez zaměření na Informatiku. V rámci dotazování budou kladeny stejné otázky oběma skupinám studentů a následně budou jejich výsledky zobrazeny v grafické podobě s finálním komentářem těchto výsledků. V poslední části bych rád naznačil problém, který osobně vidím v dnešním vzdělávacím školském systému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.